Öt jel, ami arra utal, hogy szervizbe kellene vinned a telefonod
Az alábbi kis összeállításnál valószínű, hogy legalább egy pont olvasása közben fel fogsz szisszenni, hogy “te jó ég, már mióta szenvedek ezzel a problémával”. Ha ez tényleg így van, irány egy profi mobiltelefon szerviz, mielőtt a telefonod vagy te magad még rosszabb állapotba kerülsz.
- Sajnos teljesen szokványos telefonállapot: szanaszét töredezett képernyőjű készüléked láttán egyedül a nagymamád sóhajt föl, hogy ez mennyire veszélyes és csúnya dolog. A nagymamádnak igaza van, a töredezett képernyő tényleg veszélyeket rejt magában, ugyanis az apró képernyődarabok használat közben a kezedbe fúródhatnak és begyulladhatnak. A csúnyaságról annyit, hogy belül van, ami igazán számít, de ha a képernyőn végighúzódó csíkoktól alig látod, nem sokat ér.
- Lassú a rendszer, rosszabb esetben állandóan lefagy Egy-sze-rű-en ret-ten-tő las-san jelenik meg minden betöltésre váró oldal, leállnak az alkalmazásaid. Érdemes megnézetni a problémát, szinte minden esetben javítható az állapot.
- Nagyon lassan tölt fel a telefonod, és ehhez képest rendkívül gyorsan lemerül. Érdemes a végére járni, hogy a töltő vagy a készülék a hunyó, esetleg mindkettő.
- Furcsa dolgokat csinál, ide-oda ugrál a menüben, magától megnyit vagy bezár alkalmazásokat. Ez lehet vírus is de egyéb probléma is okozhatja az “őrült állapotot”. Minél előbb mutasd meg a telefont egy szervizesnek.
- Átment rajta egy autó. Persze ez amolyan félvicc, de ha még egy ilyen baleset ellenére is működik, akkor elég szívós darab lehet. Ne hagyd teljesen leamortizálódni. Vidd el szervizbe és még egy ideig nem lesz gondod új telefon vásárlással.
Lehetne még cizellálni a listát, de az alapvető irányelveket ez a szűkebb felsorolás is jól szemlélteti. Ha problémád van a telefonnal és nem megoldható manuálisan vagy alap tudással, mindenképpen mutasd meg egy szakavatott szervizesnek.